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 iRacing : LA simulation de course automobile !

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Snoop
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MessageSujet: Re: iRacing : LA simulation de course automobile !   Mer 8 Mar 2017 - 12:23

Bon bah c'est parti pour une nuit de DL, lol
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Kutiva
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MessageSujet: Re: iRacing : LA simulation de course automobile !   Mer 8 Mar 2017 - 12:33

Je n'ai pas trouvé une différence flagrante avec la Mercedes, mais c'est quand même bien plus agréable / naturel. Avant avec une température de 40° c'était limite inconduisible, maintenant ça passe bien. On a plus cette sensation de faire surchauffer les pneus dès qu'on force sur un virage ... Et c'est très bien.


Niveau son, je remarque juste que lorsqu'on monte une vitesse, le moteur a un petit "rebond", comme avec la Porsche.


Par contre en Test Drive avec l'Aston j'ai bien senti la différence ! Limite trop facile rabbit


Les setups VRS ça passe, mais rien que niveau pression des pneus et hauteur de caisse ça n'a rien à voir avec le nouveau baseline. J'étais plus rapide en baseline.


Du coup j'ai commencé un nouveau setup, je vais le partager sur le topic des 12H.

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Kutiva
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MessageSujet: Re: iRacing : LA simulation de course automobile !   Dim 12 Mar 2017 - 5:32

Pendant les 12H de Sebring, c'était l'occasion de bien tester le nouveau modèle de pneu. Ils ont fait un boulot de dingue.


2 relais avec les pneus possibles, gestion de la température au top, et un comportement de la voiture bien plus agréable et naturel.


La piste dynamique est également incroyable. Elle s'est rapidement gommé, et on a bien vu la différence entre la trajectoire propre et la trajectoire sale. Dès qu'on sortait de la bonne trajectoire, la poussière se soulevait, et si on suivait quelqu'un, on se prenait plein de débris.


L'abandon du DX9 au profit du DX11, ça va être du lourd, croyez-moi. Dès qu'on aura la transition jour-nuit, ça va être sensationnel. Et le mode Dirt va vraiment aider pour continuer à améliorer la piste dynamique.

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Ben19
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MessageSujet: Re: iRacing : LA simulation de course automobile !   Dim 12 Mar 2017 - 7:44

Que du bon tout ça !

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.





                     C'est parce que la vitesse de la lumière est supérieure à celle du son que tant de gens paraissent brillants avant d'avoir l'air con.
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Kutiva
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MessageSujet: Re: iRacing : LA simulation de course automobile !   Sam 18 Mar 2017 - 3:41

Programme Racespot du week-end (très chargé !) :



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Kutiva
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MessageSujet: Re: iRacing : LA simulation de course automobile !   Sam 18 Mar 2017 - 12:07




Ce départ à 2"12"15 Surprised Huttu qui se loupe complètement et Krönke qui frôle le mur pour prendre la tête et ne plus jamais la quitter. Il termine la course 17 secondes devant Huttu !

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Kutiva
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MessageSujet: Re: iRacing : LA simulation de course automobile !   Mar 28 Mar 2017 - 20:13

CHANGE LOG:


Website

- Fixed the “Featured Answers” section of the Support page.


SIM

- Fixed a bug where newly created lap files for this season would not show up in the comparison lap file selection dialog.

- The "reduceFrameRateWhenFocusLost" and "muteWhenFocusLost" settings in the "app.ini" file have been renamed by placing an "_" before "WhenFocusLost" in their names, and both settings are now defaulted to 0. This means that when another program, or Windows itself, pops-up a notification while the Simulation is running, the Simulation will no longer reduce its drawing to a very low frame rate, or mute its sounds.


Dirt

- Dirt is finally here!

- Dirt race tracks are incredibly dynamic puzzles, changing their surfaces every lap as cars skid, scrape, and push dirt around. All these particles and the fluid nature of the track surface demanded a new particle code system, an artistic overhaul, and realistic audio to cover the vast range of variations these tracks present. We've implemented methods to cover the full range of wet to dry dirt, and the full spectrum of densities racing dirt presents including hardpan, loose, compact, and prepared racing surfaces. Finally, we've also designed the track surface itself to function like dirt racers can expect, whether it is pushing the cushion, gaining grip in certain areas, or forming a blue groove. Up and down the circuit, the vastly complex and seamlessly layered combination of track conditions creates an exhilarating experience.

- The particles, tires, and surface sounds are dynamically updated using hundreds of debris sounds and scores of tire rolling and skid sounds. These are dynamically adjusted to cover the full range of track conditions to reflect the wetness or dryness of the dirt, and to let you know when you’re driving on any combination of hardpan, compact, or loose dirt. We even hurled dirt at helmet visors to get the recordings we required!

- For the initial dirt release, it is best not to run non-dirt cars at the dirt tracks. This is for a couple of reasons. One, most of the non-dirt cars have slick tires, which do not work well at all on the dirt surface. Two, some of the cars are not yet updated to check for the new dirt track types and will fail to load at the dirt tracks. We'll work to rectify the failure of cars to load, but it is not likely that you will be wanting to drive cars with slicks at a dirt track anytime soon. Dirt tires are significantly softer and have much more tread pattern than even a normal passenger car tire. So even cars with treaded tires (e.g. the Skip Barber car) do not work well on dirt. Finally, most of the dirt cars allow much lower tire pressures than the pavement cars, which additionally helps them to work.
- - So if you would like to try dirt track oval racing, please try it in a dirt track car! The new Dirt Legends car and the Dirt Street Stock are available to all, as is USA Speedway, newly covered with dirt.

- A brand new Pace Truck has been built and hired to manage all races at dirt ovals to create a more authentic safety vehicle experience at these tracks.

- Due to the intense nature of the graphics needed for Dirt Racing, it is recommended that you keep “Render Dynamic Track Changes” enabled, and have your “Shader Quality” set to Medium or above, otherwise you will get a notification warning you about your experience.


Spotters

- Fixed an issue that would have left your computerized spotter disabled if a teammate left the server while they had indicated that they were acting as your live spotter.


GT3

- GT3 cars are now less sensitive to drafting - you will need to be closer to other cars to feel the effect.


Time Trials

- Time Trial sessions will now use the same Time Of Day as is used in the other session types in a given series that uses Dynamic Weather, even though the rest of the Time Trial weather settings will be set to the iRacing default weather.



CARS:


Aston Martin DBR9 GT1

- Updated tires to have a faster response to steering inputs and lower slip angles for peak grip. This should achieve a combination of good responsiveness and the ability to identify peak grip without taking away too much over-the-limit forgiveness.

- Updated the LeMans aero package: Rearward shift in center of pressure that produces better balance in mid-to-high speed corners.


Audi R8 LMS GT3

- GT3 BoP Adjustment: This car now has less aerodynamic understeer, and the rear wing is more effective at tuning both downforce and aerodynamic balance.


BMW Z4 GT3

- GT3 BoP Adjustment: Increased engine torque by 1%.

- GT3 BoP Adjustment: Re-tuned straightline speed to match performance from before the tire construction and compound changes.


Chevrolet Corvette C6.R GT1

- Updated tires to have a faster response to steering inputs and lower slip angles for peak grip. This should achieve a combination of good responsiveness and the ability to identify peak grip without taking away too much over-the-limit forgiveness.

- Updated the LeMans aero package: Rearward shift in center of pressure that produces better balance in mid-to-high speed corners.


Dirt Late Model

- NEW CAR!
- - As with their pavement racing counterparts (with which they share little beyond their generic name), Late Models are among the most sophisticated and popular classes of race cars on the dirt tracks of North America and Australia. “Classes” is the key term, as there is a category of dirt Late Models – Limited, Pro, and Super – for nearly every level of experience and budget.
- - There are several classes of this vehicle available, all of which are included when purchasing this new vehicle. The classes are:
- - - Limited Dirt Late Model (350 C.I.D. engine)
- - - Pro Dirt Late Model (358 C.I.D. engine)
- - - Super Dirt Late Model (438 C.I.D. engine)


Dirt Legends Ford '34 Coupe

- NEW CAR! Free addition for all Members!
- - Our original Legends car, geared up for the dirt tracks!
- - This dirt version of the Legends car is included as part of the free Legends ’34 Ford Coupe package.


Dirt Sprint Car

- NEW CAR!
- - Nothing better epitomizes grassroots American racing than a Winged Sprint Car slinging dirt on one of the scores of 1/4, 3/8, 1/2, and mile dirt ovals dotting the countryside. The Sprint Car’s iconic roller skate shape hearkens to an era when the likes of Bill Vukovich, Jimmy Bryan, and Parnelli Jones scratched and clawed their ways from the short tracks of America to a front-row seat in the Indianapolis 500. More recently, Jeff Gordon, Tony Stewart, Kasey Kahne, and Kyle Larson have used Sprint Cars as a stepping stone to NASCAR even as the likes of Steve Kinser, Sammy Swindell, Donnie Schatz, Joey Saldana, Bryan Clauson, and Levi Jones have fashioned good (if hard-earned) livings racing World of Outlaws and United States Auto Club Sprint Cars three, four, and five nights a week while their counterparts compete in Canada and South Africa, Australia and New Zealand.
- - There are several classes of this vehicle available, all of which are included when purchasing this new vehicle. The classes are:
- - - Dirt Sprint Car - 305 C.I.D. engine
- - - Dirt Sprint Car - 360 C.I.D. engine
- - - Dirt Sprint Car - 410 C.I.D. engine


Dirt Street Stock

- NEW CAR! Free addition for all Members!
- - Our original Street Stock, geared up for the dirt tracks!
- - This dirt version of the Street Stock car is included as part of the free Street Stock package.


Ford Falcon FG V8

- The drivetrain stiffnesses and damping values have been reverted to those used before the 2017 Season 2 Patch 1 release. This adjustment is aimed at reducing rear axle tramp.


Ford GT GT3

- GT3 BoP Adjustment: Fuel consumption has been adjusted.


Holden Commodore VF V8

- The drivetrain stiffnesses and damping values have been reverted to those used before the 2017 Season 2 Patch 1 release. This adjustment is aimed at reducing rear axle tramp.


HPD ARX-01c

- Bug fix for Tech in the Garage: Ride heights are now displayed at the rear left and rear right corners instead of along the longitudinal centerline of the car. This ensures that if the car fails Tech because the rear left or rear right ride heights are illegal, it will be highlighted in the Garage screen.
- - All iRacing HPD setups now pass Tech.


McLaren MP4-12C GT3

- GT3 BoP Adjustment: Anti-roll bars are stiffer at both ends in an effort to make handling more benign.

- GT3 BoP Adjustment: This car now has less aerodynamic understeer, and the rear wing is more effective at tuning both downforce and aerodynamic balance.

- GT3 BoP Adjustment: Re-tuned straightline speed to match performance from before the tire construction and compound changes.


Mercedes-AMG GT3

- GT3 BoP Adjustment: Re-tuned straightline speed to match performance from before the tire construction and compound changes.

- GT3 BoP Adjustment: Fuel consumption has been adjusted.


NASCAR Camping World Chevrolet Silverado

- NEW DIRT MODEL! Free addition for all Members who already own this vehicle!
- - Our original Silverado truck, geared up for the dirt tracks!
- - The dirt model of this vehicle will now be automatically used whenever paired with a dirt track. The dirt version of the Silverado is included in the Silverado truck package.


NASCAR Camping World Toyota Tundra

- NEW DIRT MODEL! Free addition for all Members who already own this vehicle!
- - Our original Tundra truck, geared up for the dirt tracks!
- - The dirt model of this vehicle will now be automatically used whenever paired with a dirt track. The dirt version of the Tundra is included in the Tundra truck package.


NASCAR Monster Energy Cup Chevrolet SS

- Updated aero, suspension, and garage setup ranges for the 2017 season.

- Track-specific vehicle setups have been updated.


NASCAR Monster Energy Cup Ford Fusion

- Updated aero, suspension, and garage setup ranges for the 2017 season.

- Track-specific vehicle setups have been updated.


NASCAR Monster Energy Cup Toyota Camry

- This vehicle has been updated with a brand new 3D model.

- Updated aero, suspension, and garage setup ranges for the 2017 season.

- Track-specific vehicle setups have been updated.



TRACKS:


Eldora Speedway

- NEW TRACK!
- - Both by geography and history, Eldora Speedway stands at the epicenter of dirt track racing. Situated in what was once an Ohio cornfield near the Indiana state line, the half-mile clay oval lies in the very heart of the Midwest's roaring racing scene. And as host to some of the biggest events on the short track racing calendar annually - events that have attracted the top names in American racing for more than half a century - Eldora can rightly bill itself as 'The World's Greatest Dirt Track.'


USA International Speedway

- A NEW DIRT CONFIGURATION HAS BEEN ADDED! Free addition for all Members!
- - While the real USA International was a super quick, three-quarter mile paved oval, thanks to iRacing’s talented artists and software engineers, iRacers (and only iRacers) can now race on a virtual dirt version of the Lakeland, FL track. With its long straights and tight but steeply banked turns, USA International requires both a strong engine and a finely-tuned chassis, and poses a stern test of Sim racers’ ability to wheel their dirt cars around a lightning quick oval.


Volusia Speedway Park

- NEW TRACK!
- - Known as 'The Fastest Half Mile in the World,' Volusia Speedway Park is a favorite stop on both the World of Outlaws and Super DIRTcar Series calendars, as well as home to the Annual Powell Memorial for Late Models and The Iron Man 100 for V8 Thunderstocks.


Williams Grove Speedway

- NEW TRACK!
- - Hearkening back to an era when America's dirt tracks were as much a part of county fairs and amusement parks as peanuts and cotton candy, Williams Grove Speedway is located in south central Pennsylvania adjacent to the amusement park established by the Williams family in the 1850s. It was not until the late 1930s, however, that Emmett Shelley convinced the owners of Williams Grove Park to build a speedway across the street, a half mile dirt track that has since become inextricably woven into the DNA of American racing.

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Kutiva
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MessageSujet: Re: iRacing : LA simulation de course automobile !   Mer 29 Mar 2017 - 9:25

La mise à jour est disponible ! Mode Dirt nous voici ! :fete:



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MessageSujet: Re: iRacing : LA simulation de course automobile !   Mer 29 Mar 2017 - 9:39

Pas pour moi, je ne vois pas sur les cotés avec mon instal' et comme ces bagnoles là roulent tjs de biais ( nan franchement, deja faire des ronds c'est pas mon truc alors là, payer pour faire des ronds de travers monkey Razz cul )
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Frédéric
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MessageSujet: Re: iRacing : LA simulation de course automobile !   Mer 29 Mar 2017 - 9:51

Moi je vais certainement me laisser tenter !

Qu'elle est belle cette voiture Smile Pour l'instant !
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Kutiva
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MessageSujet: Re: iRacing : LA simulation de course automobile !   Mer 29 Mar 2017 - 10:14

RV_Racing-Team a écrit:
Pas pour moi, je ne vois pas sur les cotés avec mon instal' et comme ces bagnoles là roulent tjs de biais ( nan franchement, deja faire des ronds c'est pas mon truc alors là, payer pour faire des ronds de travers  monkey  Razz cul )


C'est une bonne réflexion ça ! Je pense qu'en Dirt le triple écran devient quasiment indispensable. Un peu comme en Nascar ...

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MessageSujet: Re: iRacing : LA simulation de course automobile !   Mer 29 Mar 2017 - 12:01

Course de 19H30 en Street Stock Dirt, plus de 400 inscrits rabbit





C'est juste excellent, les contacts sont très bien géré, on prend quasiment toujours x0, parfois x2, mais presque jamais x4. Et les salissures sur la visière, il faut programmer un bouton pour les tear-off, sinon vous ferez pas 2 tours rabbit

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Frédéric
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MessageSujet: Re: iRacing : LA simulation de course automobile !   Mer 29 Mar 2017 - 14:38

Plus de 7000 membres sur le site actuellement.
Même chez Team-R, tout le monde essaie le Dirt !

37 splits pour la 1ère course Dirt Street Stock, pas mal !

J'ai fait 38 tours et c'est bien sympa Smile
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Snoop
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MessageSujet: Re: iRacing : LA simulation de course automobile !   Jeu 30 Mar 2017 - 1:32

Pas eu le temps de tester mais ça a l'air bien fun à priori. Un bon défouloir je pense !
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MessageSujet: Re: iRacing : LA simulation de course automobile !   Jeu 30 Mar 2017 - 3:43

bien fun en effet


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MessageSujet: Re: iRacing : LA simulation de course automobile !   Jeu 30 Mar 2017 - 5:47

Le son est vraiment trop faible sur tes vidéos VdK Sad

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MessageSujet: Re: iRacing : LA simulation de course automobile !   Jeu 30 Mar 2017 - 7:01

C'est ce purin de mélangeur qui baisse tout sans cesse et globalement ça va la. On entend quand même

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MessageSujet: Re: iRacing : LA simulation de course automobile !   Sam 1 Avr 2017 - 5:43

Formule Renault 2.0 Simcup dans quelques minutes :





Suivi de la Porsche Supercup à 14H45 puis du championnat du monde (F1).

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MessageSujet: Re: iRacing : LA simulation de course automobile !   Dim 2 Avr 2017 - 2:46

Superbe course en iWCGPS. Ces mecs sont tellement au-dessus. Ils frôlent les murs tour après tour, des dépassements travaillés, capable de se suivre très près l'un de l'autre ... Et il y a bien plus d'action que dans la vraie F1.


Départ à 38 minutes, Graham Carroll prend un super départ, Krönke reste patient derrière (surement en récupérant un maximum d'énergie) et le double comme il faut quelques tours plus tard.


Grosse bagarre avec Bono Huis, Graham Carroll, Freek Schothorst, vers le 18ème tour et la sortie des stands. Même chose entre Mack Bakkum et Cem Bolukasi, plus en fin de course.







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MessageSujet: Re: iRacing : LA simulation de course automobile !   Ven 7 Avr 2017 - 13:55

De quoi relancer la série d'une excellente voiture





S'ils pouvaient en faire de même avec la Radical Smile



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MessageSujet: Re: iRacing : LA simulation de course automobile !   Sam 8 Avr 2017 - 6:30







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MessageSujet: Re: iRacing : LA simulation de course automobile !   Sam 8 Avr 2017 - 9:28

Sans rire, j'aimerais bien un circuit terre non-ovale, ça serait vraiment marrant (et bordélique) !
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MessageSujet: Re: iRacing : LA simulation de course automobile !   Sam 8 Avr 2017 - 13:20

attends l’arrivée du rallye cross Wink

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MessageSujet: Re: iRacing : LA simulation de course automobile !   Sam 15 Avr 2017 - 6:18

Le Blancpain GT commence aujourd'hui, avec Monza (alias "Circuit of the McLaren"). Début du stream à 15H45.





















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MessageSujet: Re: iRacing : LA simulation de course automobile !   Sam 15 Avr 2017 - 7:10

elle est grave jolie la livrée de la CoRe Silver !!

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